Thursday 18 July 2013

Persoalan Pertama ?





Assalamualaikum and hello :)


Adikadik ! Jumpa lagi di entry baru ini . Khas untuk adikadik yang bakal berdaftar september ini sesi 2013/2014. Sihat? bagaimana persiapan untuk ke UPM? Sudah selesai? bagus adikadik kakak ni. Okay hari ini kakak yang baik hati ini akan menerangkan sedikit sebanyak tentang kolej 16 . Yang pasti ramai yang nak tahu macam manalah bilik kolej 16 kan? marimari semua kakak cerita . Alhamdulillah untuk pengetahuan adikadik, kolej kita ada 3 jenis bilik . a) bilik seorang b) bilik berdua c) bilik berempat .Jadi kakak tunjukkan sedikit gambar yang ada dalam koleksi kakak okay . Harap dapat beri gambaran dengan lebih jelas untuk semua . Mari ! yuk! ayuh :)



                                                            
Mulakan dengan pintu . inilah rupa pintu bilik andaanda nanti . Cantikkan? Baru pintu kan , belum tengok di dalam . Okay seterusnya ......

                               

Buka pintu , jengjeng . Tahniah adikadik . Inilah rupanya bilik adikadik . (kalau empat orang satu billik lah ye) . Pandang ke kiri dan ke kanan ! 

                                                            

Ini ruangan depan pintu bilik awak ye . Boleh susun kasutkasut cantik kuliah awak dekat sini. Pandaipandailah guna ruang eh . Bilik ini ruangnya terhad :) Faham kan?

                                            

Ini dipanggil pembahagi / benteng . Bukan bergaduh ye adik tapi , kiri dua biji katil dan kanan dua biji katil . Ada geng gitu tapi jangan gaduh , mesraaaa :)

                                           

Pandang ke kanan , ini lah rupanya . Walaupun tak luas tapi selesa dik . Biasakan diri :)
                                    
                                    

Pandang ke kiri . Sama je dengan kanan tadi . Takdenya beza . Adil dan saksama gituuuu :)




Di hujung setiap katil , awak disediakan dengan meja study . Selesa bak hang . Pandaipandailah decorate nanti untuk naikkan semangat study awak nanti :) peace! 


 Hah macam nilah rupa nya . Hujung katil tuu ada meja untuk belajar . Ada lampu sorang satu lagi kalau awak jenis yang study tengah malam atau pagipagi . Takyah buka lampu besar , ganggu rakan lain tidur je nanti . Elok gunakan lampu meja , tak sakit mata kan :)

 

Tadaaaaaa. Katil awak . Emmmm bolehlah daripada tak ada kan. Decorate sikit lah ye awak supaya selesa. Jangan lupa bawa bantal, cadar sendiri . Maaflah tak disediakan bantal , katil jeee :)



Ini pula almari awak . Kayu je , bukan besi . Kalau ada yang rosak silalah buat aduan :) Ketinggiannya taklah tinggi sangat . Adalah setinggi lima kaki jee :) mungkin lah . 


Inilah rupanya . Di hujung sana , tepi pintu adalah almari awak! tadaaaaaa. 


Ruang di antara dua katil di setiap bahagian . InshaAllah muatmuat untuk awak menunaikan solat :) jangan risau kay.


Pembahagi antara kiri dan kanan :)


Terakhirnya , adikadik semua pandang lah ke kiri dan ke kanan . Kalau ada apaapa persoalan nak diajukan . Silalah tanya . InshaAllah kakak tolong mana yang mampu . Jumpa di lain 'entry'. Salam semua :')


                                                                                             
                                      

5 comments:

  1. jangan risau . kalau anda tak suka dengan kedudukan benda2 yang ada dlm bilik ni(bhgian anda ye),boleh ubah. mungkin anda blh ajak kawan sblh anda utk sama2 ubah.so that ruang jd lebih luas n lbh selesa mungkin :)

    ReplyDelete
  2. hai Assalamualaikum... saya bakal duduk kolej 16 bulan depan.. boleh ke saya nanti nak mohon bilik utk seorang bagi pelajar baru mcm saya? senang tak nak dapat bilik tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai awak. Boleh saya tau macam mana nak mohon serumpun utk pelajar yg tinggal kat kolej lain? Utk 2nd year nanti, now saya baru 1st year.

      Delete