Saturday 20 September 2014

TIE 16



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pada tanggal 19/9/2014, kolej kita telah mengadakan makan-makan bersama staf-staf dan penghuni-penghuni kolej 16. Sebelum event bermula mestilah kena ada persiapan kan. Kalau tak macam mana event tu nak berjalan dengan lancar.. Sebut pasal lancar ni, Alhamdulillah program TIE 16 ni berjalan dengan lancar. Kalau ada salah silap tu, maaf-maaf kan la. Just give and take ok. Kosong-kosong .

Pelbagai persiapan dijalankan oleh ajk-ajk kita ni. Kita ada banyak ajk seperti ajk makanan, ajk program dan lain2. Minta maaf ya kalau ajk2 yang terlibat tu tidak disebut. Terima kasih jugak kepada ajk tertinggi kita iaitu Rinzo Pagayan (juga lebih dikenali sebagai Rinzo Pangalila dalam kalangan junior-junior kita ni :D ) dan Eyfa. Tidak lupa jugak kepada MTM-MTM yang lain dan senior2 suma. Rasa macam tulis teks ucapan pulak. Ok, back to the story... Rewang untuk TIE 16 diadakan untuk melancarkan program.



tumbuk jangan tak tumbuk Mas ngan Kak Ema




Para gentleman sedang berbincang tentang ayam


Bahan2 mentah akan diblender oleh ljejaka melayu terakhir.. hahaha.. sampai menangis pun ada... orang yg ambik gambar pun nangis jugak.. bawang punya pasai..


Tumbuk ya adik.. jangan tak tumbuk.. biar hancur kunyit tu k..


tiba masanya untuk perap ayam..




Hari kejadian..
19/9/2014 petang dan malam.

nasi goreng dan tomyam yang sudah selesai dimasak

rewang jangan tak rewang, our Rinzo tengah bersembang dengan staf.. staf yg lain tengah tgk budak2 laki bakar ayam.. hihihi, happy sangat sebab dapat staf2 yang sporting.. enjoy ja..

nasi goreng siap.. yeay!!

cara-cara nak buat sos

amirul, ustaz, amirul jr., ijat, hati2 jangan bg hangus k..

:D  , glad to have you guys

ji hyo, supi kawan kita tu pemalu la.. hihihi.. so cute.. 

berbincang pasai baju kot.. serius ja nampak..

our new mtm and ex-mtm.. so proud to have both of u

ok! bila dah siap masak mesti la kena basuh kan.. tq uolls.. so appreciate it..

sambil menyelam sambil minum air k.. sambil buat kerja sambil bergambar.. enjoy our life.. no stress in our life..


supi and her gangs, isi air belon tu leklok k.. kang basah baju..



nak tahu tak beg plastik ni ada apa.. belon yang ada air.. berat dia.. MasyaAllah.. tobat berat.. Asif ngan Syam je yang mampu angkat plus Emma. tu pun ulang-alik dari padang ke DP2 banyak kali. sabar ya..


jejaka 1 Malaysia setia membakar ayam..

Ok, thats all from this entry. Petang pun sudah larut. Orang pun sudah bertukar tangan. Change turn plak. Pembakaran ayam still lagi berlaku sampai la pukul 830 malam. Dalam gelap bersuluhkan lampu enset. Sorry ya sebab malam tak dapat snap gambar, gelap bangat.. 

We appreciate uolls a lot. Trimas byk2.


p/s: Kolej 16 Perintis Keunggulan. 

4 comments:

  1. Replies
    1. hahaha. mekasih. sebarang perkongsian boleh share di emel : kolej16upm@gmail.com . perkongsian yg best! in shaa allah akn dipublishkan!

      Delete
  2. keep support our beloved college! sebarang perkongsian boleh share di emel : kolej16upm@gmail.com . perkongsian yg best! in shaa allah akn dipublishkan!

    ReplyDelete